Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBest, John B.; Addison, William E.
TitelA Preliminary Study of Perceived Warmth of Professor and Student Evaluations.
QuelleIn: Teaching of Psychology, 27 (2000) 1, S.60-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0098-6283
SchlagwörterAffective Behavior; College Faculty; Course Evaluation; Higher Education; Psychology; Student Attitudes; Student Evaluation of Teacher Performance; Student Reaction; Teacher Behavior; Teacher Role
AbstractExamines the association between perceived warmth of instruction and students' course evaluations on both affective and summative items. Reveals that student evaluations on affective items were more favorable when professors exhibited the full array of warmth-inducing behaviors. Increases in perceived warmth were not necessarily related to increases in global effectiveness. (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching of Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: