Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFretloh-Thomas, Sigrid
Titel'Education for Democracy': A New Analysis of an Example of Intercultural Influence.
QuelleIn: Oxford Review of Education, 24 (1998) 3, S.379-403Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterAdult Education; Cultural Exchange; Cultural Influences; Democracy; Educational Change; Educational Policy; Foreign Countries; Higher Education; Social Change; Universities; World War II; Germany; United Kingdom (Great Britain)
AbstractExamines the attempts by the British to democratize post-war Germany through educational reform focusing on the controversy over 're-education' as opposed to 'educational reconstruction' as applied to German universities and their connection to adult education. Highlights approaches towards educational policy and cultural assumptions. Indicates that the British exerted an intercultural influence on Germany. (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford Review of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: