Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosen, Lois Matz; Abt-Perkins, Dawn
TitelPreparing English Teachers To Teach Diverse Student Populations: Beliefs, Challenges, Proposals for Change.
QuelleIn: English Education, 32 (2000) 4, S.251-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-8204
SchlagwörterLeitfaden; Cultural Awareness; Diversity (Student); Educational Change; Elementary Secondary Education; English Teacher Education; Higher Education; Multicultural Education; Racial Bias; Social Differences; Student Teachers; Teacher Education Curriculum; Teacher Student Relationship
AbstractArgues a need for in-depth consideration of principles and practices to prepare teachers for classrooms they will face in the future. Notes problems created by the disparity between increasing student diversity and their overwhelmingly white, female English/language arts teachers. Provides an overview of the issues involved and practical ideas for programs or courses. Appends a 47-item annotated bibliography. (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: