Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAmmer, Jerome J.
TitelPeer Evaluation Model for Enhancing Writing Performance of Students with Learning Disabilities.
QuelleIn: Reading and Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties, 14 (1998) 3, S.263-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1057-3569
SchlagwörterCooperative Learning; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Learning Disabilities; Models; Peer Evaluation; Writing Evaluation; Writing Improvement; Writing Instruction
AbstractConstructs a model for successful peer involvement for assessing writing produced by classmates with learning disabilities. Discusses six effective outcome building blocks: (1) cooperative learning from a student perspective; (2) peer as a learning assistant; (3) orchestrating purposeful peer interactions; (4) valuing peer assessment; (5) establishing procedures for effective peer input; and (6) constructing a peer assessment format. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading and Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: