Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDe Jong, Onno; Ahtee, Maija; Goodwin, Alan; Hatzinikita, Vassilia; Koulaidis, Vasilis
TitelAn International Study of Prospective Teachers' Initial Teaching Conceptions and Concerns: The Case of Teaching "Combustion."
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 22 (1999) 1, S.45-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterForeign Countries; Higher Education; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle Schools; Pedagogical Content Knowledge; Preservice Teacher Education; Science Education; Science Teachers; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Finland; Greece; Netherlands; United Kingdom (England)
AbstractInvestigated Dutch, Finnish, English, and Greek preservice science teachers' conceptions of and concerns about how to teach the concept of combustion. Participants prepared lessons for junior secondary students, then completed interviews and questionnaires. Results revealed many important and similar characteristics of prospective teachers' views and concerns regarding the teaching of combustion. Implications for science teacher educators are noted. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: