Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrion, Nir; King, Chris; Krockover, Gerald H.; Adams, Paul E.
TitelThe Development and Status of Earth Science Education: A Comparison of Three Case Studies: Israel, England and Wales and the United States of America. Part I.
QuelleIn: Science Education International, 10 (1999) 2, S.13-23Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Comparative Education; Earth Science; Educational History; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Science Curriculum; Israel; United Kingdom (England); United Kingdom (Wales)
AbstractExplores the development and status of Earth Science Education in Israel and England and Wales. Finds that, despite separate traditions for education in the Earth Sciences, there are a surprisingly large number of commonalities between current trends in each of the countries in the study, and each has had difficulty determining what constitutes an integrated science curriculum. Contains 23 references. (Author/WRM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: