Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKasari, Connie; Freeman, Stephanny F. N.; Bauminger, Nirit; Alkin, Marvin C.
TitelParental Perspectives on Inclusion: Effects of Autism and Down Syndrome.
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 29 (1999) 4, S.297-305Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
SchlagwörterAge Differences; Autism; Clinical Diagnosis; Downs Syndrome; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Mainstreaming; Parent Attitudes; Social Integration; Student Placement
AbstractThis study examined effects of a child's diagnosis (autism vs. Down syndrome), age, and current educational placement on parental perceptions toward inclusion. Parents of Down Syndrome children tended to endorse full-time inclusion, whereas parents of children with autism endorsed part-time mainstreaming. Parents of younger children and parents of children already in general-education programs were also more positive toward inclusion. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: