Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlexander, F. King
TitelPrivate Institutions and Public Dollars: An Analysis of the Effects of Federal Direct Student Aid on Public and Private Institutions of Higher Education.
QuelleIn: Journal of Education Finance, 23 (1998) 3, S.390-416Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0098-9495
SchlagwörterFederal Programs; Higher Education; Paying for College; Public Policy; Student Financial Aid
AbstractDetermines comparative benefits to public and private institutions as derived from Title IV federal direct student-aid policy. Postsecondary entrance rates for students (all incomes) have improved, but the goal of expanding educational opportunities for lower-income students has not been achieved. Findings uphold M.M. Chambers's inflationary predictions. Contains 33 references (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education Finance" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: