Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLang, Peter
TitelCounselling, Counselling Skills and Encouraging Pupils To Talk: Clarifying and Addressing Confusion.
QuelleIn: British Journal of Guidance and Counselling, 27 (1999) 1, S.23-33Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0306-9885
SchlagwörterCounseling Effectiveness; Counseling Techniques; Counselor Role; Elementary Secondary Education; Humanistic Education; Interpersonal Competence; National Curriculum; School Counseling
AbstractOutlines the context in which counseling operates in schools. Discusses issues that arise from the location of counseling skills and practice of counseling in the framework of pastoral care and education, both from historical perspective and current educational climate. Considers ways in which counseling and counseling skills might be more effectively and appropriately used in schools. (Author/JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Guidance and Counselling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: