Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaird, Susan
TitelTeaching and Educational Theory: Can (and Should) This Marriage Be Saved?
QuelleIn: Educational Studies: A Journal in the Foundations of Education, 29 (1998) 2, S.131-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1946
SchlagwörterStellungnahme; Educational History; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Females; Foundations of Education; Higher Education; Politics of Education; Preservice Teacher Education; Sex Discrimination; Social History
AbstractIn discussing the intellectual and institutional history of the foundations of education, this paper examines the gendered splits in this history, analyzing ways that women have been historically excluded by the politics of academe from contributing to educational theory, being effectively positioned within "women's true profession." Three contradictions between teaching and educational theory are discussed (demographic, normative, and existential). (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies: A Journal in the Foundations of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: