Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAeby, Victor G.; Manning, Brenda H.; Thyer, Bruce A.; Carpenter-Aeby, Tracy
TitelComparing Outcomes of an Alternative School Program Offered with and without Intensive Family Involvement.
QuelleIn: School Community Journal, 9 (1999) 1, S.17-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-308X
SchlagwörterAttendance; Behavior Problems; Comparative Analysis; Dropout Rate; Family Involvement; Grade Point Average; High Schools; Locus of Control; Nontraditional Education; Outcomes of Education; School Holding Power; Student Behavior
AbstractTwo cohorts of students attending an alternative school for chronically disruptive youth received either the standard program or the standard program with additional family involvement. The experimental group experienced statistically significant improvements in locus of control, grade point averages, attendance, and reduced dropout rate, relative to the control group. (55 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Community Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: