Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSiegel, Ellin; Allinder, Rose M.
Titel"Who is Brad?" Preservice Teacher's Perceptions of Summarizing Assessment Information about a Student with Moderate Disabilities.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 34 (1999) 2, S.157-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Higher Education; Interpersonal Communication; Preservice Teacher Education; Preservice Teachers; Profiles; Reports; Student Evaluation; Teacher Attitudes
AbstractThis study examined perceptions of 54 preservice general- and special-education teachers about assessment summaries presented in either a traditional or a profile format. The profile format was preferred for its ability to communicate between staff and parents, introduce the student to peers, and explain who the student was in a well-rounded jargon-free manner. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: