Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCaselli, Cristina; Casadio, Paola; Bates, Elizabeth
TitelA Comparison of the Transition from First Words to Grammar in English and Italian.
QuelleIn: Journal of Child Language, 26 (1999) 1, S.69-111Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0009
SchlagwörterBasic Vocabulary; Child Development; Child Language; Cultural Differences; Foreign Countries; Grammar; Italian; Language Acquisition; Morphology (Languages); Preschool Children; Vocabulary Skills; Italy
AbstractExamined cross-linguistic similarities and differences in early lexical and grammatical development among English- and Italian-speaking preschoolers. Parents completed surveys on vocabulary size, vocabulary composition, and grammatical complexity. No cross-linguistic differences surfaced in the composition of vocabulary in this age range. There were large cross-linguistic differences in amount of morphology acquired in children matched for vocabulary size. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Child Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: