Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlfassi, Miriam
TitelReading for Meaning: The Efficacy of Reciprocal Teaching in Fostering Reading Comprehension in High School Students in Remedial Reading Classes.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 35 (1998) 2, S.309-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
SchlagwörterComparative Analysis; High School Students; High Schools; Instructional Effectiveness; Reading Comprehension; Reciprocal Teaching; Remedial Instruction
AbstractThe effects of strategy instruction (reciprocal teaching methods) on reading comprehension were studied by comparing 53 high school students receiving strategy instruction with 22 who did not. Results indicate that strategy instruction is superior to traditional methods in fostering reading comprehension as measured by experimenter designed tests. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: