Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAblard, Karen E.; Lipschultz, Rachelle E.
TitelSelf-Regulated Learning in High-Achieving Students: Relations to Advanced Reasoning, Achievement Goals, and Gender.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 90 (1998) 1, S.94-101Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGoal Orientation; Grade 7; High Achievement; Junior High School Students; Junior High Schools; Learning Strategies; Sex Differences
AbstractThe relation between achievement and self-regulated learning (SRL) was studied through the self-descriptions of 222 seventh graders, all high achievers. Students ranged widely in their use of SRL strategies, suggesting that SRL strategies are not necessary for high achievement. Mastery goal orientation and gender were significantly related to SRL. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: