Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlspaugh, John W.; Harting, Roger D.
TitelInterdisciplinary Team Teaching versus Departmentalization in Middle Schools.
QuelleIn: Research in Middle Level Education Quarterly, 21 (1998) 4, S.31-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1084-8959
SchlagwörterAcademic Achievement; Departments; Educational Cooperation; Interdisciplinary Approach; Intermediate Grades; Junior High Schools; Mathematics Education; Middle School Students; Middle School Teachers; Middle Schools; Reading Achievement; Science Education; Social Studies; Teacher Collaboration; Team Teaching; Transitional Programs
AbstractStudied the effects of interdisciplinary teaming versus departmentalization on student achievement in middle schools. Found no significant differences for reading, math, science, and social studies achievement. Results suggest that team teaching merits further investigation as a potential strategy for mediating the student achievement loss associated with the transition to middle school. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Middle Level Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: