Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCleghorn, Ailie
Titel"Joinfostering: Adapting Teaching for the Multilingual Classroom" by Christian J. Faltis. [Book Review].
QuelleIn: Canadian Journal of Research in Early Childhood Education, 6 (1997) 2, S.189-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0827-0899
SchlagwörterRezension; Classroom Techniques; Curriculum Development; English (Second Language); Limited English Speaking; Multicultural Education; Multilingualism; Primary Education; Social Bias
AbstractFaltis's book succeeds in teaching the real meaning of equality of educational opportunity, as this concept relates to language differences in American classrooms. Content of instruction is hindered when students are taught through a language that differs from the language used at home, because limited-English-proficient students are treated in ways not conducive to learning. (JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Research in Early Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: