Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStreet, Susan
TitelDemocratization "from Below" and Popular Culture: Teachers from Chiapas, Mexico.
QuelleIn: Studies in Latin American Popular Culture, 15 (1996), S.261-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0730-9139
SchlagwörterActivism; Democracy; Foreign Countries; Group Unity; Identification (Psychology); Indigenous Populations; Politics; Power Structure; Teacher Militancy; Teacher Rights; Teaching Conditions; Unions; Mexico
AbstractIn the early 1980s, public school teachers in Chiapas, Mexico, organized themselves in a dissident mass movement aimed at democratizing their participation in union affairs and restructuring the relations of domination and subordination affecting their work lives. Macro-level analysis focuses on union corruption situated within an authoritarian federal regime, while micro analysis examines teachers' subjective experiences of democratization. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in Latin American Popular Culture" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: