Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenAdams, Paul E.; Krockover, Gerald H.
TitelConcerns and Perceptions of Beginning Secondary Science and Mathematics Teachers.
QuelleIn: Science Education, 81 (1997) 1, S.29-50    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterAssignments; Beginning Teachers; Classroom Techniques; Curriculum Development; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Interviews; Knowledge Base for Teaching; Mathematics Teachers; Preservice Teacher Education; Science Teachers; Time Management
AbstractIdentifies concerns of beginning science and mathematics teachers about being a new teacher and their perceptions of the effectiveness of their preservice program in relation to their concerns. Concerns included class assignments, curriculum development, time and classroom management, and presentation of content. Perceptions include specificity of content course work and limited usefulness of pedagogical coursework. Contains 30 references. (Author/JRH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update1997/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)