Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStephenson, Jennifer; Linfoot, Ken
TitelChoice-Making as a Natural Context for Teaching Early Communication Board Use to a Ten Year Old Boy with No Spoken Language and Severe Intellectual Disability.
QuelleIn: Australia and New Zealand Journal of Developmental Disabilities, 20 (1995) 4, S.263-86Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0726-3864
SchlagwörterAugmentative and Alternative Communication; Case Studies; Children; Communication Aids (for Disabled); Communication Disorders; Instructional Effectiveness; Intervention; Nonverbal Communication; Research Methodology; Severe Mental Retardation; Training Methods
AbstractA 10-year old with severe intellectual disability, no spoken language, and poor language comprehension learned to use 9 object symbols when these were taught directly in a functional choice-making context. Difficulties with research methodology for this type of intervention are addressed. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australia and New Zealand Journal of Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: