Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDrasgow, Erik; Paul, Peter V.
TitelA Critical Analysis of the Use of MCE Systems with Deaf Students: A Review of the Literature.
QuelleIn: ACEHI Journal/Revue ACEDA, 21 (1995) 2-3, S.80-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0382-7976
SchlagwörterCommunication Skills; Deafness; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Language Acquisition; Manual Communication; Sign Language
AbstractThis article presents a critical evaluation of the use of Pidgin Signed English (PSE) and three manually coded English (MCE) systems, signed English, Seeing Essential English, and Signing Exact English with deaf students. It concludes that the use of MCE systems is unlikely to result in English proficiency for many students with severe to profound hearing losses. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ACEHI Journal/Revue ACEDA" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: