Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrascoupe, Simon
TitelNative American Education in a Contemporary Context. Review Essay of "Indian Education in Canada, Volume 1: The Legacy, Volume 2: The Challenge" (Barman, Hebert, and McCaskill, eds.); "Promises of the Past: A History of Indian Education in the United States" (Dejong); "Native Peoples in Canada: Contemporary Conflicts" (Frideres); "Aboriginal Languages and Education: The Canadian Experience" (Morris, McLeod, and Danesi); and "Teaching American Indian Students" (Reyhner, ed.) .
QuelleIn: Akwe:kon Journal, 11 (1994) 1, S.39-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1099-3029
SchlagwörterAmerican Indian Education; American Indian History; American Indians; Book Reviews; Canada Natives; Educational History; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Native Language Instruction; Self Determination; Tribally Controlled Education; United States
AbstractReviews six volumes, published 1986-93, about the history and current state of Native American education in the United States and Canada. Discusses Indian education as an aspect of internal colonization, cultural differences in educational values and learning styles, the growth of Indian control of Indian education, teaching strategies, and Indian language instruction. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Akwe:kon Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: