Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRitter-Brinton, Kathryn
TitelFamilies in Evaluation: A Review of the American Literature in Deaf Education.
QuelleIn: ACEHI Journal, 19 (1993), S.3-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0382-7976
SchlagwörterAchievement; Deafness; Elementary Secondary Education; Family Environment; Family Influence; Hearing Impairments; Intervention; Parent Education; Parent Student Relationship; Program Effectiveness
AbstractThis review of 10 years (1983-93) of 2 journals on individuals with deafness summarizes research on family influences on child achievement and the influence of educational interventions on families of deaf children. Parental expectations and family communication fluency were most commonly linked to child achievement. Interventions exhibited positive impact, mostly on parental skill level. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ACEHI Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: