Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeattie, R. G.; Kysela, G. M.
TitelA Descriptive Study of Communication Breakdowns and Repairs in Preschool Children with Hearing Impairments.
QuelleIn: ACEHI Journal, 18 (1992) 1, S.7-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0382-7976
SchlagwörterCommunication Problems; Communication Skills; Deafness; Discourse Analysis; Error Correction; Interpersonal Communication; Listening; Pragmatics; Preschool Education; Speech Communication
AbstractAnalysis of the communication of eight preschool children with deafness found that frequent causes of communication breakdowns in the listening role were attention, comprehension, and absence of mutual desire; causes in the speaking role were intelligibility, informativeness, and inadequate volume. Few repairs were self-initiated; frequent repair strategies were repetition, phonologic enhancement, and elaboration. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ACEHI Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: