Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAckerman, Brian P.; Jackson, Megan
TitelWhen Is a Guess a Guess: Children's Sensitivity to Inference Constraint in Assessing Understanding of Story Information.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 52 (1991) 1, S.117-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Development; Cognitive Processes; College Students; Comprehension; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 2; Grade 4; Higher Education; Inferences
AbstractFour experiments examined the possibility that second and fourth graders and college students are sensitive to inference constraint when they make causal inferences and assess their understanding of a story. Inference likelihood and understanding ratings varied with constraint for all ages. Results suggest that comprehension monitoring and text monitoring should be distinguished empirically and theoretically. (SH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: