Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlbanese, Mark A.; Jacobs, Richard M.
TitelReliability and Validity of a Procedure to Measure Diagnostic Reasoning and Problem-Solving Skills Taught in Predoctoral Orthodontic Education.
QuelleIn: Evaluation and the Health Professions, 13 (1990) 4, S.412-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0163-2787
SchlagwörterClinical Diagnosis; Dental Students; Higher Education; Multiple Choice Tests; Problem Solving; Test Reliability; Test Validity; Thinking Skills
AbstractThe reliability and validity of a procedure to measure diagnostic-reasoning and problem-solving skills taught in predoctoral orthodontic education were studied using 68 second year dental students. The procedure includes stimulus material and 33 multiple-choice items. It is a feasible way of assessing problem-solving skills in dentistry education and in other areas. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Evaluation and the Health Professions" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: