Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoston, Dudley L., Jr.; Falbo, Toni
TitelAcademic Performance and Personality Traits of Chinese Children: "Onlies" versus Others.
QuelleIn: American Journal of Sociology, 96 (1990) 2, S.433-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9602
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Birth Order; Comparative Analysis; Elementary Education; Elementary School Students; Family Role; Family Size; Foreign Countries; Kindergarten Children; Parent Child Relationship; Performance Factors; Personality Assessment; Rural Urban Differences; Social Science Research; Socioeconomic Influences; Standardized Tests; China
AbstractUsing data from a 1987 survey of 1,460 schoolchildren, their parents and teachers, in urban and rural areas of Changchun, China, examines academic and personality outcomes in only children. Finds results similar to Western surveys: only children are more likely to be academically talented. Reveals, however, Chinese rural only children do not score higher than children with siblings. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Sociology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: