Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlawiye, Osman; und weitere
TitelAttitudes of English-Speaking West-African Parents and Teachers: Implications for Elementary School Counselors.
QuelleIn: Elementary School Guidance and Counseling, 23 (1989) 4, S.260-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Cultural Influences; Elementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Parent Attitudes; School Counselors; Self Concept; Teacher Attitudes; Gambia; Ghana
AbstractExamined attitudes of Ghanaian and Gambian parents of 50 elementary school children and of 50 elementary school teachers from each country pertaining to the relationship between self-concept and achievement. Found results supported belief that the relationship between self-concept and academic performance is of paramount importance to students' educational progress. (ABL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: