Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaunders, Joan; und weitere
TitelEmployment and Adjustment of Hearing-Impaired School Leavers in New Zealand.
QuelleIn: Australasian Journal of Special Education, 11 (1987) 2, S.18-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCoping; Employment Level; Foreign Countries; Graduate Surveys; Hearing Impairments; Interpersonal Competence; Residential Schools; Special Classes; Young Adults; New Zealand
AbstractThe employment status and social adjustment of hearing-impaired young adults (N=38) of whom 10 had graduated from residential schools for the deaf in New Zealand and 28 from special classes in regular schools was reviewed. There was some evidence that residential school graduates experienced more difficulty in coping following graduation. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: