Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKouri, Theresa A.
TitelEffects of Simultaneous Communication in a Child-Directed Treatment Approach with Preschoolers with Severe Disabilities.
QuelleIn: Augmentative and Alternative Communication, 4 (1988) 4, S.222-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Language Acquisition; Outcomes of Treatment; Preschool Education; Severe Disabilities; Teaching Methods
AbstractThe study evaluated whether signed and/or spoken symbols could be successfully trained in a child-oriented treatment approach with five preschoolers with various severe disabilities. The program's major treatment components included child-led orientation and simultaneous input. Results indicated both positive linguistic and sociocommunicative treatment outcomes.(Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: