Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAkamatsu, C. Tane
TitelSummarizing Stories: The Role of Instruction in Text Structure in Learning to Write.
QuelleIn: American Annals of the Deaf, 133 (1988) 4, S.294-302Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstracting; Discourse Analysis; Hearing Impairments; Intermediate Grades; Skill Development; Story Grammar; Story Reading; Teaching Methods; Writing (Composition); Writing Skills
AbstractTwo hearing-impaired students, aged 11 and 12, with differing American Sign Language and English-language skills, participated in a program which instructed them in summarization skills based on a knowledge of story structure. Subjects' knowledge of story structure rose dramatically, and the performance level was maintained in one subject. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: