Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorGagnon, Paul
TitelWhy Study History?
QuelleIn: Atlantic, 262 (1988) 5, S.43-47    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCitizenship Education; Democracy; Democratic Values; High Schools; Political Attitudes; Political Influences; Political Socialization; Students; Textbook Content; Textbook Evaluation; Textbooks; United States History
AbstractRecognizing the value of studying U.S. history and the contribution of the textbook to the curriculum, Gagnon examines five leading U.S. history textbooks with regard to two questions: (1) how helpful are these books for teaching democracy's ideas, practices, and adventures in the United States, and (2) what might they add to promote political sophistication in U.S. students? (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update1989/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)