Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHall, Ann Hays
TitelCritical Readers: An Endangered Species?
QuelleIn: Georgia Journal of Reading, 13 (1988) 2, S.10-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Environment; Content Area Reading; Critical Reading; Critical Thinking; Elementary Education; Instructional Effectiveness; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Teachers; Secondary Education
AbstractStates American schools are not producing critical readers. Discusses factors involved in critical reading failure, including lack of instruction and a school environment that stresses information recall. Asserts (1) critical reading skills are best taught directly; (2) content area teachers should emphasize critical reading; and (3) speaking, listening, writing, and reading instruction should be integrated to facilitate critical thinking. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: