Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexander, Ellen D.; Alexander, Paul
TitelIdentifying and Teaching Accounting Students with Learning Difficulties.
QuelleIn: Community Review, 6 (1985) 1, S.42-46Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Style; Dropout Characteristics; Dropout Prevention; Educational Diagnosis; Individualized Instruction; Learning Disabilities; Teacher Role; Teaching Methods; Two Year College Students
AbstractSuggests ways that teachers can identify students with mild learning problems, determine the assistance the students require, and alter their own teaching style to accommodate the students' learning needs. Recommends instructional techniques to address poor organizational skills, poor writing skills, long- or short-term memory problems, and visual-learning orientations. (DMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: