Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLuftig, Richard L.
TitelAssessment of the Perceived School Loneliness and Isolation of Mentally Retarded and Nonretarded Students.
QuelleIn: American Journal of Mental Retardation, 92 (1988) 5, S.472-75Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Secondary Education; Emotional Adjustment; Emotional Problems; Loneliness; Mainstreaming; Mental Retardation; Peer Relationship; Social Isolation
AbstractPerceived school loneliness and isolation of 73 partially mainstreamed retarded students (mean age 13.5 years) and their nonretarded peers was assessed using a five-point Likert-type loneliness scale. Retarded students reported significantly more loneliness and isolation than nonretarded peers suggesting that mainstreaming by itself does not eliminate adverse effects of social isolation. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: