Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNippold, Marilyn A.; und weitere
TitelProverb Comprehension in Context: A Developmental Study with Children and Adolescents.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 31 (1988) 1, S.19-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Age Differences; Analogy; Cognitive Development; Comprehension; Elementary Secondary Education; Language Acquisition
AbstractA study of 240 students in grades 4-10 found that fourth graders performed well on a proverb comprehension task involving contextual information, refuting earlier findings that preadolescents interpret proverbs literally. Performance was found to improve steadily through grade eight and was correlated to performance on a perceptual analogical reasoning task. (Author/VW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: