Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWebster, Alec
TitelReading and Writing in Severely Hearing-Impaired Children.
QuelleIn: International Journal of Rehabilitation Research, 10 (1987) 2, S.227-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Deafness; Elementary Secondary Education; Learning Strategies; Reading Comprehension; Remedial Reading
AbstractThree studies examined strategies used by deaf adolescents and children (total N=150) in reading and writing. A model of literacy development is proposed, and remedial approaches are suggested. Results indicated deaf children attempted to make use of cue sources in text, such as pragmatic features, context, and prediction. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: