Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDansereau, Diane
TitelA Discussion of Techniques Used in the Teaching of the Passe Compose/Imparfait Distinction in French.
QuelleIn: French Review, 61 (1987) 1, S.33-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Comparative Analysis; French; Grammar; Higher Education; Second Language Instruction; Secondary Education; Teaching Methods; Tenses (Grammar); Textbook Content; Textbooks; Time Perspective
AbstractThe distinction between passe compose and the imparfait is considered one of the most difficult points of French grammar to teach to native speakers of English. Traditional explanations of the two verb forms are criticized. An aspectual explanation (not usually given in beginning textbooks) is presented as a simpler alternative. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: