Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFiorentine, Robert
TitelMen, Women, and the Premed Persistence Gap: A Normative Alternatives Approach.
QuelleIn: American Journal of Sociology, 92 (1987) 5, S.1118-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Applicants; Educational Sociology; Higher Education; Medical Education; Medical Schools; Medical Students; Sex Differences
AbstractExamined college transcripts from a large eastern university to determine whether persistence, academic achievement, and gender were related. Found that females with moderate and low levels of academic achievement were substantially less likely than males with similar performance to apply to medical school. Offers a "normative alternatives" explanation of this finding. (JDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: