Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWildman, Beth G.; und weitere
TitelGroup Conversational-Skills Training and Social Validation with Mentally Retarded Adults.
QuelleIn: Applied Research in Mental Retardation, 7 (1986) 4, S.443-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Communication Skills; Generalization; Interpersonal Competence; Maintenance; Mild Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Program Effectiveness; Training Methods
AbstractThe effectiveness of a training program in conversational skills was evaluated with seven community-dwelling mildly and moderately mentally retarded adults. Training sessions consisted of instructions, modeling, and behavioral rehearsal. Substantial improvements in targeted behaviors in generalization settings was found after treatment and maintained at 3-month and 6-month follow-up recording sessions. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: