Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRealon, Rodney E.; und weitere
TitelTeaching Severely Handicapped Persons to Provide Leisure Activities to Peers.
QuelleIn: Analysis and Intervention in Developmental Disabilities, 6 (1986) 3, S.203-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttendants; Contingency Management; Leisure Time; Multiple Disabilities; Peer Relationship; Positive Reinforcement; Prompting; Recreational Activities; Residential Care; Severe Mental Retardation; Training Methods
AbstractUsing prompting and reinforcement procedures, five severely retarded individuals were trained and employed as client care workers to provide verbal and physical interaction and leisure materials to nonambulatory, multiply=handicapped residents of a mental retardation facility. Levels of interaction equalled or exceeded those displayed by exemplary staff performing similar functions (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: