Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAger, Alastair
TitelPerformance Contoured Programming: A Structure for Microcomputer-Based Teaching of Individuals with Severe Learning Difficulties.
QuelleIn: Programmed Learning and Educational Technology, 23 (1986) 2, S.130-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Behavioral Objectives; Comparative Analysis; Computer Assisted Instruction; Courseware; Epistemology; Individual Needs; Instructional Design; Learning Disabilities; Literature Reviews; Microcomputers; Programing; Teaching Methods
AbstractSuggests programming structures of computer assisted instruction for teaching severely learning disabled students be related to an established educational model. Use of performance contoured programming (PCP), based upon behavioral model of precision teaching, is discussed and contrasted with cognitive programming approaches. PCP applications and use in non-computerized settings are considered. (Author/MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: