Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcDonnell, John J.; Horner, Robert H.
TitelEffects of In Vivo versus Simulation-Plus-In Vivo Training on the Acquisition and Generalization of Grocery Item Selection by High School Students with Severe Handicaps.
QuelleIn: Analysis and Intervention in Developmental Disabilities, 5 (1985) 4, S.323-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGeneralization; High Schools; Moderate Mental Retardation; Severe Mental Retardation; Simulation; Training Methods
AbstractEight high school students with moderate and severe retardation were trained to locate 15 grocery items through Isolated In Vivo training and Simulation-Plus-In Vivo training. Results indicated that generalization was more likely when the range of stimulus variation in training examples was expanded via in-class simulations. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: