Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAaronson, Doris; Ferres, Steven
TitelReading Strategies for Children and Adults: A Quantitative Model.
QuelleIn: Psychological Review, 93 (1986) 1, S.89-112Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Age Differences; Analysis of Variance; Decoding (Reading); Elementary Education; Goodness of Fit; Grade 5; Models; Reading Comprehension; Reading Processes; Reading Strategies; Retention (Psychology); Speed Reading
AbstractAn additive model is developed to account for reading times for two different reading tasks: reading for retention and reading for comprehension. The model is concerned with the reading strategies of adults and fifth graders, and with individual differences between fast and slow readers. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: