Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnston, Karen L.; Aldridge, Bill G.
TitelThe Crisis in Science Education: What Is It? How Can We Respond?
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 14 (1984) 1, S.20-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Trends; Elementary Secondary Education; Engineering Education; Enrollment Trends; Higher Education; Mathematics Education; Relevance (Education); Science Curriculum; Science Education; Sex Differences; Teacher Education; Teacher Effectiveness; Teacher Supply and Demand
AbstractDiscusses problems (and possible solutions) related to: changing enrollments and effects on teacher demand; supply of qualified science/mathematics teachers; implications of increasing science/mathematics course requirements; dimensions of the science and engineering talent pool; and the match between student needs and available science/mathematics curricula at precollege and college levels. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: