Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGilman, Robert A.; Moody, Loranna M.
TitelWhat Practitioners Say about Listening: Research Implications for the Classroom.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 17 (1984) 4, S.331-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Evaluation; Language Research; Listening Comprehension; Literature Reviews; Second Language Instruction; Second Language Learning; Teaching Methods
AbstractReviews the literature on listening comprehension in language classes, especially Heidi Byrnes' article, "The Role of Listening Comprehension: A Theoretical Base," with a view to adding practical elements to Byrnes' linguistic analysis. Lists steps necessary to produce proficient listeners and given examples of programs which follow these steps. (SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: