Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Thomas E.; Osborn, Tamara L.
TitelAcademic Integration of Hearing-Impaired Students: Demographic, Handicapping, and Achievement Factors.
QuelleIn: American Annals of the Deaf, 129 (1984) 2, S.100-13Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Disabilities; Elementary Secondary Education; Hearing Impairments; Mainstreaming; Mathematics Achievement; Reading Achievement; Student Placement
AbstractStatistical analyses were performed on data containing demographic, handicapping, and achievement information for 1,465 hearing-impaired students. Results showed that the integrated students and the nonintegrated students differed with respect to their age, ethnic status, hearing loss, age at onset, additional handicapping characteristics, and achievement levels in reading and mathematics. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: