Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlbertini, John A.; Samar, Vincent J.
TitelEarly Instruction of Object Complements to Hearing-Impaired College Students.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 4 (1983) 4, S.345-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Comparative Analysis; Grammar; Hearing Impairments; Language Acquisition; Language Attitudes; Language Handicaps; Language Research; Language Tests; Second Language Learning; Syntax; Undergraduate Students
AbstractA study of the relative difficulty of four grammatical components of object complements (complement markers, personal pronouns, tense inflection, and word order) indicated that tense marking was found to be the most difficult for hearing-impaired students. It is suggested that data on first and second language acquisition be considered when deciding on a sequence of instruction for hearing-impaired students. (SL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: