Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSiegler, Robert S.
TitelHow Knowledge Influences Learning.
QuelleIn: American Scientist, 71 (1983) 6, S.631-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Concept Formation; Educational Research; Elementary Education; Influences; Knowledge Level; Learning Processes; Mathematical Concepts; Mathematics Education; Problem Solving; Science Education; Scientific Concepts
AbstractDiscusses how children's knowledge can be measured/described, knowledge patterns across diverse concepts, interaction of knowledge/learning, and ways children construct more advanced problem-solving rules to replace less adequate ones. Evidence, drawn from studies on children's acquisition of knowledge about balance beams, suggests that knowledge about scientific/mathematical concepts influences how they acquire additional information. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: