Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inProlman, Sandra
TitelGender, Career Paths, and Administrative Perceptions.
QuelleIn: Administrator's Notebook, 30 (1982) 5, S.1-4Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrator Role; Career Choice; Career Development; Educational Administration; Elementary Education; Principals; Sex Differences; Sex Role; Women Faculty
AbstractAn examination of the career paths of 98 male and 18 female elementary principals reveals that a larger percentage of women than men had served as teachers for a longer period, had expected to remain as teachers, and had little experience working with adults from a position of authority. (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: